24-01-2022

Samenwerking Budlr en Horus om intake tussen bewindvoerder en cliënt te verbeteren

Bijna elke bewindvoerder weet het: de intake van een nieuwe cliënt neemt veel tijd in beslag. Je wilt een cliënt meteen helpen en neemt daarom vaak genoegen met de schaarse hoeveelheid informatie die er dan voor handen is. Een goed inhoudelijke diagnose van iemands situatie is daarmee nog niet mogelijk, die komt dan later wel. Dat kan leiden tot onaangename verrassingen achteraf. Bewindvoerders die wel de benodigde informatie willen, werpen vaak een drempel om voor hun toekomstige cliënt met lange doorlooptijden als gevolg.

Het bedrijf Budlr vond een oplossing voor dit probleem in de vorm van het gebruiksvriendelijke programma MijnIntake. Hiermee is het mogelijk om eenvoudig alle benodigde informatie te verzamelen.

In vijf stappen haalt de cliënt snel en veilig de benodigde informatie op bij zijn bank, Mijnoverheid en Mijnbelastingdienst. Dat kan met jouw hulp op kantoor, of tijdens een huisbezoek. Of een 'digivaardige' cliënt doet het gewoon zelf thuis. Alle informatie wordt overzichtelijk in het dossier gezet.

Een greep uit de gegevens die worden verzameld: identificatiebewijs, bankrekeningnummers, woonadressen, RDW-gegevens en natuurlijk alle maandelijkse inkomsten en uitgaven. Alles keurig op een rij.

Horus-lid Jolanda Cok (Ornithos Bewind) gebruikt MijnIntake nu ruim een jaar en is erg tevreden: ‘Door de verschillende informatiebronnen heb je een compleet beeld. Zo zijn wij gestuit op een huwelijk (voor de Nederlandse wet nog niet gescheiden) dat niet opgegeven was. Je vangt dus direct eventuele verrassingen op. Door de koppeling met OnView importeer je een compleet dossier. Zowel de cliënten als wijzelf ervaren MijnIntake en de samenwerking met Budlr als zeer prettig en positief.'

Verbeteren kwaliteit

MijnIntake is de nieuwste technologie van Budlr en sluit zich volledig aan bij de missie van het bedrijf. Ontwikkelaar Anco Galesloot zegt hierover: ‘Het is van meet af aan ons doel geweest om het werk van financiële zorgverleners sneller en efficiënter te maken en de kwaliteit van hun werk te verbeteren. De intake tussen zorgverlener en cliënt is van grote invloed op die kwaliteit: juist in deze allereerste fase kan een bewindvoerder het verschil maken. Ook zien we veel positieve reacties vanuit de begeleiders. Die besparen met MijnIntake enorm veel tijd. Dit draagt bij aan een goede relatie tussen bewindvoerders en die begeleiders. Wij geloven dat een bewindvoerder met MijnIntake zijn kwaliteit en efficiency kan vergroten. MijnIntake wordt ook gebruikt door gemeenten zoals Rotterdam, Leeuwarden en Utrecht in de toeleiding naar de schuldhulpverlening. Een bewijs dat het platform werkt en veilig is.’

Het is niet voor niks dat Horus nu de samenwerking aangaat met MijnIntake. ‘De missie van Budlr sluit volledig aan bij die van ons’, zegt Arie Verkerk, directeur van Horus. ‘We zien dat de intakefase verbeterd kan worden en gunnen het onze leden als zij hun werk sneller en efficiënter kunnen doen. Vooral omdat hiermee ook de kwaliteit van hun dienstverlening verbetert. MijnIntake is hiervoor de perfecte manier.’


Voordeel voor leden van Horus

Horus wil haar leden helpen bij het verbeteren van de intakefase. Ieder lid van Horus krijgt daarom tien procent korting op het gebruik van MijnIntake van Budlr, zolang het lidmaatschap van Horus loopt.

Budlr verzorgt demonstraties voor leden die interesse hebben. Het geven van korting is overigens niet het enige dat Budlr en Horus de leden bieden. Beide organisaties willen vaker stilstaan bij het intakeproces en zetten hiervoor onder meer trainingen en workshops in.

Verkerk: ‘Als branchevereniging Horus zijn wij ervan overtuigd dat samenwerking met betrouwbare en bewezen partners een must is geworden anno nu. Kwalitatieve, sterke aanvullende diensten voor bewindvoerders; daar wil Horus achter staan en kunnen wij van harte aanbevelen. Uit eigen ervaring weet ik dat je intake een van de belangrijkste momenten binnen de hulp voor je nieuwe cliënt is. We hebben gezocht naar de beste ondersteuning van dit werkproces. MijnIntake kwam naar voren als de meeste complete en gedegen oplossing. MijnIntake zorgt ervoor dat je snel en eenvoudig een vele malen dieper inzicht krijgt in het financiële leven van je cliënt. Horus beveelt juist vanwege de betrouwbaarheid en kwaliteit Mijnintake aan. Het is niet voor niets dat de Rabo Foundation MijnIntake financieel steunt.’

Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en krijg het belangrijkste nieuws als eerste! 

Volg ons en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen

Wil jij net als je vakgenoten altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws over de branche en over Horus? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn, Twitter en YouTube.

Adresgegevens

Bezoekadres (alleen op afspraak)
Horaplantsoen 14
6717 LT Ede

085 - 007 4330 info@horus.nl