28-04-2023

Update over start HeyDay/Unifiedpost

De afgelopen maanden zijn HeyDay, Unifiedpost en Horus zowel voor als achter de schermen druk bezig geweest met de voorbereidingen voor de invoering van onze oplossing voor beheer-, leefgeld- en boedelrekeningen voor wettelijk vertegenwoordigers. Voor alle betrokken partijen was en is zorgvuldigheid een belangrijk uitgangspunt bij de invoering van deze oplossing.

 

Dit is er de afgelopen tijd gebeurd:

- In de periode januari tot maart hebben we samen met vijf bewindvoerderskantoren en hun softwareleveranciers een succesvolle Proof of Concept uitgevoerd: de oplossing van HeyDay/Unifiedpost is getest op haalbaarheid en goed door deze testfase gekomen.

- In samenwerking met de verschillende betrokken softwareleveranciers zijn we nu bezig het automatisch up- en downloaden van de transactiebestanden en rekeninginformatie (op basis van de 'Cliënt Connector’) in te regelen.

- Achter de schermen is intensief overleg gevoerd met alle betrokken stakeholders. Dit heeft erin geresulteerd dat er op korte termijn daadwerkelijk gestart kan worden.

- HeyDay/Unifiedpost hebben een betrouwbare productieomgeving van de Payment Hub voor inkomensbeheer en boedelrekeningen ingericht.

Hoe nu verder?:


Om daadwerkelijk gebruik te kunnen gaan maken van de oplossing, moeten de volgende stappen worden doorlopen:
- De geïnteresseerde wettelijk vertegenwoordigers kunnen zich via e-mail aanmelden bij Horus (heyday@horus.nl) of HeyDay (ralph.loop@heydayeurope.nl); de kantoren die dit al gedaan hebben, hoeven dit niet nogmaals te doen.
- Vervolgens ontvangen de geïnteresseerde kantoren desgewenst eerst een voorstel over de propositie (hoewel veel inhoudelijke informatie al online staat, zie bijvoorbeeld https://www.horus.nl/nieuws/veelgestelde-vragen-over-heyday/ en/of de LinkedIn-pagina van Horus).
- Als geïnteresseerde kantoren in hun mail aangeven meteen klant te willen worden, kan dat ook.
- Vanaf maandag 15 mei ontvangen de geïnteresseerde kantoren de informatie/link om de KYC-procedure te starten (waarbij KYC staat voor Know Your Customer):

  1. De KYC-procedure houdt in dat kantoren online een aantal vragen moeten beantwoorden en een aantal standaarddocumenten (zoals inschrijving KvK) moeten uploaden. Binnen drie werkdagen volgt uitsluitsel ten aanzien van de KYC-procedure.
  2. Vervolgens zal HeyDay contact opnemen met de contactpersonen van de kantoren, zodat zij kunnen aangeven welke medewerkers gerechtigd zijn tot de verschillende functionaliteiten van de Payment Hub (inzien, initiëren, autoriseren, etc.), waarmee 4-ogen- of 6-ogenprincipe (verder) kan worden geïmplementeerd. Vanwege de grote belangstelling voor de oplossing tot nog toe zal hiermee in de aanvangsfase naar verwachting een doorlooptijd van één à twee weken gemoeid zijn.

- Vanaf juni (en onder de voorwaarde dat bovenstaande twee stappen zijn afgerond) kunnen geautoriseerde medewerkers beheerrekeningen voor cliënten gaan aanvragen via een online procedure. Binnen één werkdag na het moment van uploaden van de benodigde cliëntgegevens is de NL-IBAN op naam van de cliënt beschikbaar. Binnen maximaal twee werkdagen na het uploaden van de cliëntgegevens zal de NL-IBAN-rekening actief zijn voor gebruik in het betalingsverkeer.

- Zodra de beheerrekening een creditsaldo heeft, kunnen medewerkers via hun kantoorsoftware betaalbestanden insturen naar de Payment Hub en rekeninginformatie downloaden.
- Zodra de automatische bestandsuitwisseling met de verschillende betrokken softwareleveranciers is ingeregeld, zal het up- en downloaden automatisch verlopen.

Goed om te weten: zoals eerder aangegeven wordt het binnenkort ook mogelijk om leefgeldrekeningen, inclusief optionele debetkaart, via een online procedure aan te vragen. De exacte startdatum voor het aanvragen van leefgeldrekeningen zullen wij zo snel mogelijk communiceren.

Als eerste op de hoogte zijn van het laatste nieuws?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en krijg het belangrijkste nieuws als eerste! 

Volg ons en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen

Wil jij net als je vakgenoten altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws over de branche en over Horus? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en volg ons op LinkedIn, Twitter en YouTube.

Adresgegevens

Bezoekadres (alleen op afspraak)
Horaplantsoen 14
6717 LT Ede

085 - 007 4330 info@horus.nl